Tyrimai Šventaragio slėnyje

Katedros ir Valdovų rūmų teritorijos tyrinėtojams reikia prisiminti Lietuvos metraščiuose užrašytas legendas, kuriose kalbama apie kunigaikštį Šventaragį ir Šventaragio slėnį.XVI a. Lietuvos metraščiuose bei Motiejaus Stijkovskio „kronikoje“.. nurodoma,...

Baltų menas

„Galėčiau populiariai paistyti, kaip sunku ir sudėtinga atgauti atmintį, bet ne, pasakysiu tiesiai – savęs atpažinimas yra vienas didžiausių džiaugsmų, suteiktų žmonių giminei. Tai teikia švelnią artimos istorijos perspektyvoje raibuliuojančią ...

Kryžiaus žygis prieš Pilėnus

„Lietuvos rytas“ vėl demonstruoja ne kokią reputaciją, šiandien publikavęs straipsnį ir vaizdo įrašą, kuriuose skleidžiamos sufantazuotos istorijos apie Pilėnus ir juos gynusius didvyrius. Dienraščio žurnalistų Luko Pilecko ir Tomo Vaisetos ...

Rokantiškių piliavietė-spindesys ir praradimai

Rokantiškių piliavietės kiemo vakarinėje dalyje archeologai atidengė gotikinio ir renesansinio stiliaus mūrus, o rytiniame – nežinomo pastato ...

Žmogus ir žvaigždės

Žmogus. Saulė.Dangus.Žvaigždė.Lietus Žmogus…myli saule, bet nesuvokia kad ja negalima manipuliuoti. Žmogui…patinka dangus, bet jis jo nevertina, netausoja ir nesaugo. Žmogui…patinka žiūrėti i žvaigžde, bet jis nesupranta, kad negali pasilikti tik ...

Kalvystės paslaptys

Kalvystė - vienas senoviškiausių amatų, kurio esmė yra daiktų kalimas iš metalų. Senovėje kalvystė neretai apimdavo ir rūdos paiešką, metalo išlydymą. Dabar kalviai suvokiami, kaip žmonės, dirbantys su geležimi ir ...

Airėnų akmuo

Dūkštai , Vilniaus rajono sav. Airėnų akmenį Jūs galite rasti, važiuodami keliu Vilnius – Kernavė. Pravažiavę Dūkštas ir pakilę į aukštą kalną, pasukite į dešinėje kelio pusėje esančią automobilių stovėjimo ...

Mildos šventė.Mitas iš praeities-tikrovė šiandien

Lietuviai turėjo Mildą, meilės, laisvės ir piršlybų deivę. Jos vardas pirmąkart paminėtas 1315 m. kryžiuočių Tryro magistro dokumente, kuriame rašoma apie upę Mildą. Galbūt tai tas pats Varėnos rajone netoli ...

Piliakalnis Vilniaus centre

Vilniuje, kairiajame Neries krante, priešais Pedagoginį universitetą, baigta statyti Roberto Antinio skulptūra „Puskalnis“. Tai ore pakibusį pilkapį primenantis kūrinys, sujungiantis pakrantės peizažą ir žemės meno ...

News Image

Tyrimai Šventaragio slėnyje

Katedros ir Valdovų rūmų teritorijos tyrinėtojams reikia prisiminti Lietuvos metraščiuose užrašytas ...

News Image

Baltų menas

„Galėčiau populiariai paistyti, kaip sunku ir sudėtinga atgauti atmintį, bet ne, pasakysiu tiesiai –...

News Image

Kryžiaus žygis prieš Pilėnus

„Lietuvos rytas“ vėl demonstruoja ne kokią reputaciją, šiandien publikavęs straipsnį ir vaizdo įrašą...

News Image

Rokantiškių piliavietė-spindesys ir prar

Rokantiškių piliavietės kiemo vakarinėje dalyje archeologai atidengė gotikinio ir renesansinio stili...

News Image

Žmogus ir žvaigždės

Žmogus. Saulė.Dangus.Žvaigždė.Lietus Žmogus…myli saule, bet nesuvokia kad ja negalima manipuliuoti. ...

News Image

Kalvystės paslaptys

Kalvystė - vienas senoviškiausių amatų, kurio esmė yra daiktų kalimas iš metalų. Senovėje kalvystė n...

News Image

Airėnų akmuo

Dūkštai , Vilniaus rajono sav. Airėnų akmenį Jūs galite rasti, važiuodami keliu Vilnius – Kernavė. P...

News Image

Mildos šventė.Mitas iš praeities-tikrovė

Lietuviai turėjo Mildą, meilės, laisvės ir piršlybų deivę. Jos vardas pirmąkart paminėtas 1315 m. kr...

News Image

Piliakalnis Vilniaus centre

Vilniuje, kairiajame Neries krante, priešais Pedagoginį universitetą, baigta statyti Roberto Antinio...

Translate

VšĮ Baltų Atlantida

Norint rašyti straipsnį





Varnių regioninis parkas



Vieta Jūsų reklamai

Citatos-Citatos.com

Apklausa

Ar reikia daugiau pozityvių laidų televizijoje?
 

Dabar tinkle

Mes turime 39 svečius online

Statistika

Turinio peržiūrėjimai : 5921349

Jei norite paremti

Tebunie taip: Kad nemenkinčiau svetimo tikėjimo, nesityčiočiau iš savojo, kuris liepia sodinti medžius pakelėse, sodybose, alkuose, kryžkelėse ir prie savo namų. Kad mylėčiau ir gerbčiau savo tėvą, motiną, senus žmones, saugočiau nuo niekinimo jų kapus , kad jų atilsiui kapinėse sodinčiau ąžuolų, diemedžių… Kad be švento reikalo neiškirsčiau nei vieno medžio, nei vieno žydinčio žolyno nesumindyčiau, o per savo gyvenimą vis sodinčiau medžius… Medis išreiškia visuotinį sarišį.Žiemą jis apmiršta numesdamas lapus, bet jo gyvybė lieka, išlieka ir jo siela….
Nuoširdi parama mums labai reikalinga, kuriant reportažus ir dokumentiką apie unikalius mūsų krašto žmones ir istoriją.

Apie Jūsų paaukotas lėšas skelbiama skyriuje "Mūsų rėmėjai".
3 Lt SMS numeriu 1679 su tekstu Balt
5 Lt sms numeriu 1679 su tekstu Balt5

INIT



UAB Kvedarsta

Tradicinių šokių klubas

tel: 8 614 46076 - Jūsų turimą medžiagą video juostose (VHS,Mini VHS,DV) perrašome į skaitmeną, panaikiname nekokybiškas vietas, kooreguojame spalvas ir raišką. Teirautis tel: 8 614 46076
Manipuliacijos PDF Spausdinti Email
Straipsniai - Ūkis ir aplinka
Penktadienis, 17 Liepa 2009 23:31

Pranciška Regina Liubertaitė.


Gyvename tarsi iškreiptų veidrodžių karalystėje, kuri mus verčia būti tik vartotojais ir kurioje greitai nieko nebeliks natūralaus ir tikro. Iš tuštokų, bet išgražintų veidų, žvelgiančių iš prabangiai išleistų žurnalų, slepiasi nualintos, nelaimingos, liūdnos, nusivylusios sielos, apraizgytos melo, nepasitikėjimo, šantažo voratinkliais, kuriais apvyniota visa valstybė, ir tai mėginama įteisinti kaip gyvenimo normą. Daromės robotais, kuriais lengva manipuliuoti, reklamos aukomis. Dažnai pasinaudojama tais, kurie prarado atsakomybę ir pagarbą savo šaliai bei paprasčiausią padorumą. Tai atsirado ne tuščioje vietoje, bet palaipsniui mėginimais skleisti nepagarbą tėvams, kurie augino, nes taip lengviausia išmušti pamatą po jauno, dar nesusiformavusio žmogaus kojomis, o vėliau ir visko niekinimu, kas lietuviška, ir nepagarba savo šaliai.
Iš gyvenimo žmogus skatinamas viską imti lengvai ir greitai, pačiomis paprasčiausiomis priemonėmis, bet už tai lengvo gyvenimo režisieriai susižeria arba krūvas pinigų, arba įgyvendina politinius tikslus, ir tokiu būdu patenkina asmeninius poreikius kitų sąskaita. Viskas daroma, kad Lietuva liktų be istorinės atminties, kad jaunimas užmirštų, kokia buvo mūsų istorinė praeitis, papročiai, tradicijos. Taip visokiais manipuliacijos būdais Lietuvai siekiama ugdyti naujuosius mankurtus. Tik ar mūsų valstybei jų reikia?!

Manipuliacijos būdų yra įvairių: per ekonomiką, kultūrą, istoriją, švietimą, net literatūrą. Visi jie visada suranda aukų. Labiausiai glumina siekimas nuasmeninti, pasinaudoti ir paveikti per masinę kultūrą, nes tai yra lengviausia. Baseinų, pirčių, sporto salių, treniruoklių, įvairiausių masažų, brangios kosmetikos verslas maitina kitos rūšies verslą – grožio industriją: modelių namus, biurus, įvairių su modeliais susijusių kelionių organizatorius, kurie žada lengvą ir linksmą gyvenimą, susitikimą su garsenybėmis, išgarsėjimą ir šlovę. Taip manipuliuojant patikliais jaunais išgražintais veideliais, naudojamasi jų sukurtu grožio įvaizdžiu, o kas lengvo linksmo gyvenimo mėgėjams atsitinka, labai dažnai rašo ne tik bulvarinė, bet ir labai į ją panaši skandalų ir intrigų užtvindyta Lietuvos spauda.

Susijusios yra įvairios verslo rūšys: ir grožio, ir naftos, ir mados, ir pramonės, ir net spaudos t.t., nes jos viena kitą reklamuoja ir remia. Grįžtant prie grožio verslo, iš paviršiaus atrodytų viskas gražu ir gerai, bet jeigu rimčiau susimąstysime, nelabai sąžiningas verslas dažnai kuriamas iš žmonių ašarų, lengvatikybės, patiklumo, pasinaudojus nerealiais norais tų, kurie nori būti išdailinti ar išsidailinę. Tokiam gyvenimo patirties neturinčiam ir dažnai tėvų nepaklausiusiam jaunam žmogui siekti tuštybės pradžią padaro tokie pat tušti žurnalai, kurie skatina ne tik lengvą ir laisvą gyvenimą, be jokios atsakomybės sau ar visuomenei, bet ir labai gražiais ir kultūringais būdais reklamuoja, kas madinga, aktualu ir net būtina pamėginti pamėgdžiojant kokią nors užsienio garsenybę – žvaigždę, kuri išskirtinai elgiasi ar ką nors populiaraus vartoja. Dažniausiai tai būna būdas privilioti prie įvairiausių kvaišalų, sužadinus tuštybės patenkinimo jausmą. Iš tuščiai blizgančio žurnalo tarsi rėkiama netiesiogiai, vaizdu: va, žiūrėkit, tai pavyzdys visiems… taip pat ir tau. Taip daroma nuolat ir labai subtiliai, siekiant pritraukti mėgdžiotojų minią. Dažniausiai jaunas neprityręs žmogus šitaip ir įtraukiamas į nužmogintų, nuasmenintų vartotojų gretas. Jam viskas paduodama ant lėkštutės: nereikia galvoti, tik mokėk pinigus ir vartok, ką tau pateikia. Bet tų pinigų ne visada jaunas žmogus turi, todėl lengvai ir greitai užsidirbti siekiama pačiais primityviausiais būdais: apiplėšus seną bejėgį žmogų, atėmus gatvėje rankinę ar mobilųjį telefoną rizikuojant neįkliūti, sugalvojus kokį nors apgaulės būdą. Ta rizika padiktuota gyvenimo tikrovės, kai televizija tiekia žiaurybes, kurios moko būti didvyriu, nes teikiami gyvi pavyzdžiai, kaip turi elgtis nenugalimas ir sunkiai sugaunamas nusikaltėlis. Į sąmonę, iš kurios dar neištrintas sovietmečio didvyriškumo sindromas, skiepijamas kitoks – vakarietiškas mėgdžiojimo būdas, kiek kitaip įvardytas: būk kietas vartodamas kvaišalus, svaigalus. Tai yra „geriausia, ką turime“, kas vakarą po keliasdešimt kartų kartoja alaus reklama. Ar taip jau nieko geresnio už alų, kuris dažniausiai yra svaiginimosi pradžia, ir nebeturime?

Nors susidaro įspūdis, kad mūsų vaizduotėje sukurto tobulo Vakarų pasaulio gėrybės byra papūtus į gausybės ragą, bet jos prieinamos, be abejo, ne už dyką. Daug visokiausių pagundų pasaulyje, ir už jas vartotojas sumokama ne visada tiesiogiai. Kiekvienas turi apsispręsti pats, o ne šokti stačia galva į nežinomą, nenuspėjamą, neprognozuojamą bedugnę, kad prisidėtų prie pinigų industrijos, dar labiau papildytų piniguočių kišenes. Nualinęs savo sielą, suvokęs suktų juodųjų žaidimų esmę po to, kai jau buvo apmulkintas ir išsunktas, dažnai toks jaunas žmogus praranda stimulą gyventi. Taip pat praranda stimulą gyventi ir į masinio vartojimo mašiną nepatekęs jaunas kokio tolimo kaimo svajotojas apie tokį gražų, bet nepasiekiamą televizijos muilo operų kuriamą gyvenimo idealą. Jis spindi ir tiems patikliems, kurie apgaulės būdais įviliojami nesąžiningų apsišaukėlių, kurių padedami išvažiuoja uždarbiauti ES šalyse ir kurie išvežtuosius pririša ne tik pažadais, bet ir nuolatine „priežiūra ir globa“ užsieniuose. Šoka tokie jauni vartotojai prie visokių naujų daiktų, neišmėgintų patirčių, įvairių verslo pramogų ir vilionių lyg nuogi į dilgėles ar į neįtikėtinai greitai viską sumaišantį katilą ir išnyksta toje vartotojiškoje košėje arba patenka kokiam šeichui į rankas jo poreikiams patenkinti ar pririšami prie lengvai pelnytis iš kitų išmokusio. Vadinamojo verslo grandinė, susijusi su dideliais pinigais, pasičiumpa labai patiklų, norintį pasaulio pamatyti ir pasilinksminti, pasidaro didelius pinigus ir išgręžusi išmeta kaip nereikalingą žaislą ar nudėvėtą daiktą. Todėl neleidžiama kurtis smulkiam verslui, galinčiam sudaryti sąlygas atsirasti vidutiniam gyventojų sluoksniui, kuris stengtųsi savo gyvenimą tvarkytis visais įmanomais būdais ten, kur yra ryšys su giminės šaknimis, savastimi – savo šalyje. Tokiu būdu garsėjame skandalais ir nesusipratimais, kurie maitina bulvarinę spaudą. Viskas yra susiję, persipynę, susidraugavę, susigiminiavę ir tokiu būdu tarsi burtu lazdele pamojus valdoma, manipuliuojama.



LAST_UPDATED2
 

Komentuoti

Jūsų vardas:
Pavadinimas:
Komentaras (čia galite naudoti HTML žymas):
  Kodas patikrinimui. Tik mažosios raidės be tarpų.
Kodas: