Tyrimai Šventaragio slėnyje

Katedros ir Valdovų rūmų teritorijos tyrinėtojams reikia prisiminti Lietuvos metraščiuose užrašytas legendas, kuriose kalbama apie kunigaikštį Šventaragį ir Šventaragio slėnį.XVI a. Lietuvos metraščiuose bei Motiejaus Stijkovskio „kronikoje“.. nurodoma,...

Baltų menas

„Galėčiau populiariai paistyti, kaip sunku ir sudėtinga atgauti atmintį, bet ne, pasakysiu tiesiai – savęs atpažinimas yra vienas didžiausių džiaugsmų, suteiktų žmonių giminei. Tai teikia švelnią artimos istorijos perspektyvoje raibuliuojančią ...

Kryžiaus žygis prieš Pilėnus

„Lietuvos rytas“ vėl demonstruoja ne kokią reputaciją, šiandien publikavęs straipsnį ir vaizdo įrašą, kuriuose skleidžiamos sufantazuotos istorijos apie Pilėnus ir juos gynusius didvyrius. Dienraščio žurnalistų Luko Pilecko ir Tomo Vaisetos ...

Rokantiškių piliavietė-spindesys ir praradimai

Rokantiškių piliavietės kiemo vakarinėje dalyje archeologai atidengė gotikinio ir renesansinio stiliaus mūrus, o rytiniame – nežinomo pastato ...

Žmogus ir žvaigždės

Žmogus. Saulė.Dangus.Žvaigždė.Lietus Žmogus…myli saule, bet nesuvokia kad ja negalima manipuliuoti. Žmogui…patinka dangus, bet jis jo nevertina, netausoja ir nesaugo. Žmogui…patinka žiūrėti i žvaigžde, bet jis nesupranta, kad negali pasilikti tik ...

Kalvystės paslaptys

Kalvystė - vienas senoviškiausių amatų, kurio esmė yra daiktų kalimas iš metalų. Senovėje kalvystė neretai apimdavo ir rūdos paiešką, metalo išlydymą. Dabar kalviai suvokiami, kaip žmonės, dirbantys su geležimi ir ...

Airėnų akmuo

Dūkštai , Vilniaus rajono sav. Airėnų akmenį Jūs galite rasti, važiuodami keliu Vilnius – Kernavė. Pravažiavę Dūkštas ir pakilę į aukštą kalną, pasukite į dešinėje kelio pusėje esančią automobilių stovėjimo ...

Mildos šventė.Mitas iš praeities-tikrovė šiandien

Lietuviai turėjo Mildą, meilės, laisvės ir piršlybų deivę. Jos vardas pirmąkart paminėtas 1315 m. kryžiuočių Tryro magistro dokumente, kuriame rašoma apie upę Mildą. Galbūt tai tas pats Varėnos rajone netoli ...

Piliakalnis Vilniaus centre

Vilniuje, kairiajame Neries krante, priešais Pedagoginį universitetą, baigta statyti Roberto Antinio skulptūra „Puskalnis“. Tai ore pakibusį pilkapį primenantis kūrinys, sujungiantis pakrantės peizažą ir žemės meno ...

News Image

Tyrimai Šventaragio slėnyje

Katedros ir Valdovų rūmų teritorijos tyrinėtojams reikia prisiminti Lietuvos metraščiuose užrašytas ...

News Image

Baltų menas

„Galėčiau populiariai paistyti, kaip sunku ir sudėtinga atgauti atmintį, bet ne, pasakysiu tiesiai –...

News Image

Kryžiaus žygis prieš Pilėnus

„Lietuvos rytas“ vėl demonstruoja ne kokią reputaciją, šiandien publikavęs straipsnį ir vaizdo įrašą...

News Image

Rokantiškių piliavietė-spindesys ir prar

Rokantiškių piliavietės kiemo vakarinėje dalyje archeologai atidengė gotikinio ir renesansinio stili...

News Image

Žmogus ir žvaigždės

Žmogus. Saulė.Dangus.Žvaigždė.Lietus Žmogus…myli saule, bet nesuvokia kad ja negalima manipuliuoti. ...

News Image

Kalvystės paslaptys

Kalvystė - vienas senoviškiausių amatų, kurio esmė yra daiktų kalimas iš metalų. Senovėje kalvystė n...

News Image

Airėnų akmuo

Dūkštai , Vilniaus rajono sav. Airėnų akmenį Jūs galite rasti, važiuodami keliu Vilnius – Kernavė. P...

News Image

Mildos šventė.Mitas iš praeities-tikrovė

Lietuviai turėjo Mildą, meilės, laisvės ir piršlybų deivę. Jos vardas pirmąkart paminėtas 1315 m. kr...

News Image

Piliakalnis Vilniaus centre

Vilniuje, kairiajame Neries krante, priešais Pedagoginį universitetą, baigta statyti Roberto Antinio...

Translate

Televizijos laidos

Norint rašyti straipsnį



Apklausa

Ar reikia istorinės akmens amžiaus gyvenvietės Lietuvai
 

Dabar tinkle

Mes turime 62 svečius online

Jei norite paremti

Šiame projekte labai laukiama ir pilietinė iniciatyva!
Nelikite abejingais mūsų protėvių istorijai - tai ne tik mūsų šaknys, patriotizmo puoselėjimas, bet ir vienas iš valstybingumo pamatų.
Būsime dėkingi ir mus parėmusiems.
Juridinis projekto asmuo VšĮ"Baltų Atlantida"
įm.k 301741051
Tikslines lėšas mums galite pervesti ar paaukoti 2%
A/S: LT827400030400023810
Danske bankas
Mums rašykite el.p:
saulius.novikas@init.lt
Mob.tel: +370 612 76515
Svetainė atnaujinama
Lietuvos aviacijos puslapiai (I-dalis) PDF Spausdinti Email
Straipsniai - Praeitis iš arčiau
Pirmadienis, 06 Gegužė 2013 11:39

IŠTAKOS

Žinios apie bandymus sukurti Lietuvoje skraidantį aparatą siekia XIX a. vidurį. 1851 metais Kaune išleistoje knygelėje "Parolot žmudzina" iš Žemaitijos kilęs civilinio teismo vertėjas Aleksandras Griškevičius (1809-1863 m.) paskelbė garo varikliu varomo lėktuvo, kuriam pakilti padeda dujų pripildyta oro pūslė, projektą.

JavaScript is disabled!
To display this content, you need a JavaScript capable browser.

1911 metais Kaune J. Garalevičius ir A. Kulvinskis pastatė pirmąjį Lietuvoje sklandytuvą.
1919 m. sausio 30 d. suformuojamas pirmasis Lietuvos karo aviacijos dalinys. Tų pačių metų pabaigoje parengiami pirmieji lietuviai lakū nai. 1920 m. gruodžio 11 d. Jurgis Dobkevičius (1900-1926 m.) lėktuvu Foker D-VII pirmasis atliko mirties kilpą. Šis talentingas konstruktorius suprojektavo ir 1922 metais išbandė pirmąjį lietuviškos konstrukcijos sportinį lėktuvą DOBI-I ( "Hacke" firmos variklio galingumas 30 AG, sparnų plotas 7,5 m², max skridimo greitis - 175 km/h). 1925 m. liepos 14 d. išbandytas A. Gustaičio konstrukcijos sportinis lėktuvas ANBO-I ( "Anzani" firmos variklio galingumas - 30 AG, max greitis -143 km/h) .

 

LĖKTUVŲ SPORTAS



1929 metais LAK įsigijo pirmąjį lėktuvą "Albatros" B-II. 1930 metų vasarą juo parengti pirmieji civiliniai lakūnai V. Civinskas, I. Narbutas, L. Perednius, T. Zauka. 1931-aisiais klubas įsigijo A. Gustaičio konstrukcijos mokomąjį lėktuvą ANBO-II. Nuo tada lakūnai pradėjo mokytis elementarių aukštojo pilotažo figūrų - daryti suktuką, kilpą, pervirtimą, skristi žemyn galva. Iš viso per 1930-1939 metus kursus baigė 58
civiliniai lakūnai.
1935-aisiais, įsigijus aukštajam pilotažui skirtų lėktuvų, įsteigta sportinė eskadrilė. į ją priimta 12 lakūnų, turinčių ne mažesnį kaip 20 val.
skraidymų stažą.
Išpopuliarėti aviacijos sportui Lietuvoje daug padėjo rekordiniai skridimai. 1933 m. liepos 15-17 d. S. Darius ir S. Girėnas lėktuvu "Lituanika" (perdirbtas " Bellanca CH 300 Pacemaker") perskrido Atlanto vandenyną. 1934 m. birželio 25- liepos 19 d. ANBO-IV grandis (A. Gustaitis - J. Namikas, J. Liorentas - R.Marcinkus, I. Mikėnas - A. Rimkevičius) 10000 km maršrutu Kaunas - Stokholmas - Kopenhaga - Amsterdamas - Briuselis - Londonas - Paryžius - Marselis - Roma - Udinė - Viena -Praha - Budapeštas - Bukareštas - Kijevas - Maskva - Velikije Luki - Kaunas apskrido Europą. 1935 metų rugsėjo mėn. lakūnas J. Garolis su autožiru C-30P, J. Krygeris ir T. Gaižauskas su sportiniu lėktuvu DH-60T "Džipsi Moth", vilkdami sklandytuvą "Nida", pilotuojamą J. Pyragiaus, atliko skridimą maršrutu Kaunas - Ryga - Talinas - Helsinkis -Kaunas. 1935 m. rugsėjo 21-22 d. F. Vaitkus lėktuvu '"Lituanika-II" ( "Lockheed Wega") perskrido šiaurės Atlantą.

Paskelbta iš : http://www.plienosparnai.lt/page.php?43

 

LAST_UPDATED2
 

Komentuoti

Jūsų vardas:
Pavadinimas:
Komentaras (čia galite naudoti HTML žymas):
  Kodas patikrinimui. Tik mažosios raidės be tarpų.
Kodas: