Tyrimai Šventaragio slėnyje

Katedros ir Valdovų rūmų teritorijos tyrinėtojams reikia prisiminti Lietuvos metraščiuose užrašytas legendas, kuriose kalbama apie kunigaikštį Šventaragį ir Šventaragio slėnį.XVI a. Lietuvos metraščiuose bei Motiejaus Stijkovskio „kronikoje“.. nurodoma,...

Baltų menas

„Galėčiau populiariai paistyti, kaip sunku ir sudėtinga atgauti atmintį, bet ne, pasakysiu tiesiai – savęs atpažinimas yra vienas didžiausių džiaugsmų, suteiktų žmonių giminei. Tai teikia švelnią artimos istorijos perspektyvoje raibuliuojančią ...

Kryžiaus žygis prieš Pilėnus

„Lietuvos rytas“ vėl demonstruoja ne kokią reputaciją, šiandien publikavęs straipsnį ir vaizdo įrašą, kuriuose skleidžiamos sufantazuotos istorijos apie Pilėnus ir juos gynusius didvyrius. Dienraščio žurnalistų Luko Pilecko ir Tomo Vaisetos ...

Rokantiškių piliavietė-spindesys ir praradimai

Rokantiškių piliavietės kiemo vakarinėje dalyje archeologai atidengė gotikinio ir renesansinio stiliaus mūrus, o rytiniame – nežinomo pastato ...

Žmogus ir žvaigždės

Žmogus. Saulė.Dangus.Žvaigždė.Lietus Žmogus…myli saule, bet nesuvokia kad ja negalima manipuliuoti. Žmogui…patinka dangus, bet jis jo nevertina, netausoja ir nesaugo. Žmogui…patinka žiūrėti i žvaigžde, bet jis nesupranta, kad negali pasilikti tik ...

Kalvystės paslaptys

Kalvystė - vienas senoviškiausių amatų, kurio esmė yra daiktų kalimas iš metalų. Senovėje kalvystė neretai apimdavo ir rūdos paiešką, metalo išlydymą. Dabar kalviai suvokiami, kaip žmonės, dirbantys su geležimi ir ...

Airėnų akmuo

Dūkštai , Vilniaus rajono sav. Airėnų akmenį Jūs galite rasti, važiuodami keliu Vilnius – Kernavė. Pravažiavę Dūkštas ir pakilę į aukštą kalną, pasukite į dešinėje kelio pusėje esančią automobilių stovėjimo ...

Mildos šventė.Mitas iš praeities-tikrovė šiandien

Lietuviai turėjo Mildą, meilės, laisvės ir piršlybų deivę. Jos vardas pirmąkart paminėtas 1315 m. kryžiuočių Tryro magistro dokumente, kuriame rašoma apie upę Mildą. Galbūt tai tas pats Varėnos rajone netoli ...

Piliakalnis Vilniaus centre

Vilniuje, kairiajame Neries krante, priešais Pedagoginį universitetą, baigta statyti Roberto Antinio skulptūra „Puskalnis“. Tai ore pakibusį pilkapį primenantis kūrinys, sujungiantis pakrantės peizažą ir žemės meno ...

News Image

Tyrimai Šventaragio slėnyje

Katedros ir Valdovų rūmų teritorijos tyrinėtojams reikia prisiminti Lietuvos metraščiuose užrašytas ...

News Image

Baltų menas

„Galėčiau populiariai paistyti, kaip sunku ir sudėtinga atgauti atmintį, bet ne, pasakysiu tiesiai –...

News Image

Kryžiaus žygis prieš Pilėnus

„Lietuvos rytas“ vėl demonstruoja ne kokią reputaciją, šiandien publikavęs straipsnį ir vaizdo įrašą...

News Image

Rokantiškių piliavietė-spindesys ir prar

Rokantiškių piliavietės kiemo vakarinėje dalyje archeologai atidengė gotikinio ir renesansinio stili...

News Image

Žmogus ir žvaigždės

Žmogus. Saulė.Dangus.Žvaigždė.Lietus Žmogus…myli saule, bet nesuvokia kad ja negalima manipuliuoti. ...

News Image

Kalvystės paslaptys

Kalvystė - vienas senoviškiausių amatų, kurio esmė yra daiktų kalimas iš metalų. Senovėje kalvystė n...

News Image

Airėnų akmuo

Dūkštai , Vilniaus rajono sav. Airėnų akmenį Jūs galite rasti, važiuodami keliu Vilnius – Kernavė. P...

News Image

Mildos šventė.Mitas iš praeities-tikrovė

Lietuviai turėjo Mildą, meilės, laisvės ir piršlybų deivę. Jos vardas pirmąkart paminėtas 1315 m. kr...

News Image

Piliakalnis Vilniaus centre

Vilniuje, kairiajame Neries krante, priešais Pedagoginį universitetą, baigta statyti Roberto Antinio...

Translate

VšĮ Baltų Atlantida

Norint rašyti straipsnį





Varnių regioninis parkas



Vieta Jūsų reklamai

Citatos-Citatos.com

Apklausa

Ar reikia daugiau pozityvių laidų televizijoje?
 

Dabar tinkle

Mes turime 70 svečius online

Statistika

Turinio peržiūrėjimai : 6273270

Jei norite paremti

Tebunie taip: Kad nemenkinčiau svetimo tikėjimo, nesityčiočiau iš savojo, kuris liepia sodinti medžius pakelėse, sodybose, alkuose, kryžkelėse ir prie savo namų. Kad mylėčiau ir gerbčiau savo tėvą, motiną, senus žmones, saugočiau nuo niekinimo jų kapus , kad jų atilsiui kapinėse sodinčiau ąžuolų, diemedžių… Kad be švento reikalo neiškirsčiau nei vieno medžio, nei vieno žydinčio žolyno nesumindyčiau, o per savo gyvenimą vis sodinčiau medžius… Medis išreiškia visuotinį sarišį.Žiemą jis apmiršta numesdamas lapus, bet jo gyvybė lieka, išlieka ir jo siela….
Nuoširdi parama mums labai reikalinga, kuriant reportažus ir dokumentiką apie unikalius mūsų krašto žmones ir istoriją.

Apie Jūsų paaukotas lėšas skelbiama skyriuje "Mūsų rėmėjai".
3 Lt SMS numeriu 1679 su tekstu Balt
5 Lt sms numeriu 1679 su tekstu Balt5

INIT



UAB Kvedarsta

Tradicinių šokių klubas

tel: 8 614 46076 - Jūsų turimą medžiagą video juostose (VHS,Mini VHS,DV) perrašome į skaitmeną, panaikiname nekokybiškas vietas, kooreguojame spalvas ir raišką. Teirautis tel: 8 614 46076
Neišgirstas akademiko V.Merkio perspėjimas PDF Spausdinti Email
Straipsniai - Praeitis iš arčiau
Antradienis, 17 Lapkritis 2009 19:37
NEIŠGIRSTAS AKADEMIKO V.MERKIO PERSPĖJIMAS DĖL PASILIGOJUSIO LIETUVOS ISTORIJOS MOKSLO


Neseniai istorikas akad. Vytautas Merkys išdėstė savo nerimą dėl padėties Lietuvos istorijos moksle. Jam susirūpinimą kelia daugelis dalykų: ciniškas požiūris į savo istoriją, arogancija ir cinizmas vertinant savo pirmtakų darbus; siekimas tariamų mitų „demaskavimu“ iškilti, patraukti mūsų visuomenės, o ypač užsienio istorikų dėmesį ir kt. Jis paviešino skandalingus faktus: 1)“Vilniaus universitete pirmas istorikų darbas buvo panaikinti su vargu sovietmečiu išlaikytą Lietuvos istorijos katedrą“; 2)“<...> matomos tendencijos lietuvių tautą eliminuoti kaip savo istorijos subjektą (kūrėją)“; 3)“Bandoma išteisinti ,...> kryžiuočius <...> ir jų ekspanciją pateisinti aukštesnės europinės kultūros platinimu“.

 

JavaScript is disabled!
To display this content, you need a JavaScript capable browser.

 

Laida "Pokalbiai pilyje" http://www.sarmatija.lt/index.php/tv

Sekanti laida "Pokalbiai pilyje" bus paskelbta šeštadienį

Akademikas svarsto. Ar kai kurių istorikų neveikia įsipareigojimai kaimynų šalių fondams ir institucijoms už jų apmokėtas užsienio keliones. Ar neatidirbama ir už stipendijas stažuotėmis užsienyje. Taigi sulaukėme autoritetingo istoriko tiesos žodžio apie mūsų praeities niekintojų darbų tikslus.Apie padėtį istorijos moksle daug pasakantis istoriko akad. A.Tylos klausimas istorikei a.Gaigalaitei- ar darbe niekinti Lietuvos istorijos? Ne be pagrindo skambinama pavojaus varpais. M.Kundrotas rašė, kad VU Istorijos fakulteto prodekanas A.Jakubčionis paskaitos metu paskelbė tezę: „<...> gali būti arba istorikas, arba tautinis patriotas“, kad „Mankurtizmas šiam dėstytojui atrodė erudicijos rodikliu, o vertybinis indiferentiškumas- vieninteliu objektyvumo garantu“.  Istorikai prof.E.Aleksandravičius, dr.J.Kiaupienė susirūpinę ne globalizacijos keliamu pavojumi tautos išlikimui, bet...nacionalizmo pavojumi. J.Kiaupienė dėsto, kad turime“<...>parašyti istoriją ne Lietuvos valstybės, o visuomenės<...>. E.Gudavičius mokytojas, ne vieno laidinio bendraautorius prof.S.Lazutka atvirai gėrisi A.Sniečkaus internacionalizmu, džiaugiasi, kad pasaulyje 1,5 mlrd. Žmonių „sėkmingai tęsia šį reikalą“ (socializmo kūrimą). Apie L.Truskos ištarmes, kad dėl savo kančių daugiausia esame kalti patys, mūsų vadovai, nesinori r rašyti. \ypač pavojinga, kai tokios „novatorystės“ dėstomos istorijos mokytojams, mokiniams skirtoje literatūroje. J.Varnienės parengtame Lietuvos istorijos straipsnių ir dokumentų rinkinyje J.Paleckis, A.Sniečkus vaizduojami naivuoliais, nesupratusiais, kad jie tapo SSRS įrankiu Lietuvoje. Į tai taikliai ir šmaikščiai reagavo R.Černius:“ Jūsų ekscelencija Antanai Smetona, jus teks pakeisti  Paleckiu ir Sniečkumi. Nieko čia nepadarysi, jie labiau stengėsi‘
Nors V.Merkys rašė apie pavojingus reiškinius istorijos moksle, bet ne personalijas, prof. E.Gudavičius atpažino savo ir A.bumblausko „nuopelnus“. Teisingai pasakyta:“Atpažinsi iš jų darbų“. E.Gudavičius atsiliepė dviem tulžingom replikomis, nes V.Merkio“<...> teiginiai mane pribloškė“, ir sau įprasta maniera kalbą nusuko nuo esminių dalykų į šalį. Išvardijo V.Merkio straipsnio 7 „didžiąsias“ nuodėmes, „surado‘ jo ideologinius akcentus, susapnavo, kad E.Gudavičių su bendraminčiais puola pirmoji ir antroji vora bei „Dabar jau stpja į mūšius lemianti trečioji vora“, kurią vedąs akademikas.
E.Gudavičius bando įteigti, kad Lietuvos istorijos katedros panaikinimas pasiteisino.  Kaip argumentą išvardijo Abumblausko per  1991-1997 m. Paskelbtusstraipsnius. Ar visame VU Istorijos fakultete tėra vienintelis dėstytojas , plėšiantis madievistikos dirvonus? Ir  kokia jo publikacijų mokslinė vertė? Ar jie vertingi, kad autoriui, neapsiginusiam habilitacinio darbo ir nepaskelbus monografijos, suteiktas profesoriaus verdas? Kadangi šiuos dalykus  E.Gudavičius nutylėjo, tenka paieškoti atsakymų . A.Bumblausko išmintis ir nuostatos nušvito kad ir tokiu „perliuku“: „Nettradicinis istorikas [ neniekinantis Lietuvos praeities] turėtų kelti klausimą, ar Lietuvos valstybingumas yra vertybė“.Suprantama, kad jam, kaip netradiciniam istorikui, toks klausimas nekyla, arba į jį yra atsakęs neigiamai. Prisiminę elementarią tiesą, kad tauta savr realizuoja, išsaugo tik sukurdama valstybę, lengvai suprasime, kur mus suka, ko siekia. Todėl gal neturėtų stebinti šio istoriko pagerbimas ordino „Už nuopelnus Lenkijai‘ kryžiaus riterio  (1997m.) ir kryžiaus karininko (2000 m.) apdovanojimais. A.Bumblauskui priklauso ir tokios ištarmės, kaip antai :“Sovietmečiu lietuviams išsaugoti savo identitetą padėjo ne tiek baltofilų veikla, kiek jaunimo meilė roko muzikai‘;“Nėra kaltės, nėra civilizacijos“ (apie pagoniškąją Lietuvą). Iki šiol šiam istorijos profesoriui dar neaišku, ar sovietinė visuomenė judėjo į priekį,  ar ne Sniečkaus dėka Lietuva buvo mažiausiai surusinta. Beje, jis, priešingai E.Gudavičiui , nėra tokios geros nuomonės apie savo kompetenciją. Spaudoje atviravo, kad kartais jaučiasi ne savo rogėse, abejoja, ar antrąkart pasirinktų istoriko profesiją. Tokias mintis jam kelianti tokia priežastis:“ <...> mūsų humanitariniai mokslai tragiškai atsilikę“. Bet jam su E.Gudavičium tai netrukdo mokyti ir teisti LDK vadovus, vertinanti jos ūkį. Kaip vertinti? Tai matosi iš A.Bumblausko kvietimo nesibaiminti istorijos subjektyvumu:“<...> nereikia bijoti, bet reikia aiškiai deklaruoti, iš kokių pozicijų rašoma istorija. Tai iš karto leidžia atpažinti autorių, kaip jis atrenka istorijos faktus‘. Taigi jam istorijos mokslas nėra maksimalus objektyvios tikrovės atkūrimas, faktų visumos analizė. Man toks mokslas tėra kryptinga ir pavojinga propaganda. Pagirtina, kad A.Bumblauskas, skirtingai nuo E.Gudavičiaus , neslėpia savo tyrimų tendencingumo. E.Gudavičius išsiduoda, kad, naikinant minėtą katedrą, buvo sprendžiamas „viso mokslinio darbo bei mokymo krypties klausimas“. Sprendžiant pagal V.Merkio vertinimą, E.Gudavičius ir kitų darbus, viešus pasisakymus turime pasukti mūsų praeities niekinimo, vakarinių kaimynų įtakos Lietuvai aukštinimo, A.Šapokos ir kitų tarpukario istorikų metodologijos atmetimo linkme. Ne šiaip sau A.Bumblauskas yra išsitaręs, kad A.Šapokos istorija- tik graži įvykių istorija. Paga šią logiką vertingesnė yra jų kuriama (parenkant parankinius faktus) negrąžių įvykių istorija....


Ištrauka iš Vlado Terlecko knygos
Lietuvos istorijos klastojimo ir niekinimo iššūkiai

LAST_UPDATED2
 
Komentarai (2)
geras straipsnis . šiaip , gudavyčui r
2 Sekmadienis, 22 Lapkritis 2009 14:30
geras straipsnis . šiaip , gudavyčui rūpi , tik lenkiškas kryžius .
Bumblauskas vartoja žodį "baltofilai"?
1 Trečiadienis, 18 Lapkritis 2009 21:57
BituteKu
Bumblauskas vartoja žodį "baltofilai"? Kaip pedofilai?
Po galais, negi nieks jo nesutramdys?

Komentuoti

Jūsų vardas:
Pavadinimas:
Komentaras (čia galite naudoti HTML žymas):
  Kodas patikrinimui. Tik mažosios raidės be tarpų.
Kodas: