Vilniuje – masinė katalikų tikėjimo atsisakymo akcija Spausdinti
Straipsniai - Sarmata ir besarmačiai
Ketvirtadienis, 01 Liepa 2010 12:57

Trečiadienį viešą Romos Katalikų Bažnyčios (RKB) tikėjimo atsisakymo akciją surengę vilniečiai ir šiame mieste studijuojantys jaunuoliai Vilniaus vyskupui perdavė pareiškimus su asmeniniais apostazės motyvais. „Manome, kad pilietiška išsibraukti iš RKB sąrašų, jei nesame praktikuojantys katalikai, ir tokiu būdu sumažinti Lietuvoje didelę įtaką turintį katalikų „partijos“ politinį svorį“, – DELFI teigė studentas Justinas Daugmaudis.

Jo teigimu, labai svarbu pažymėti, kad akcijos dalyviai - ne prieš pačią religiją. „Tai reiškia, kad mes neginčijame tikėjimo tiesų, mes neužsiimame svarstymu, ar Dievas yra, ar jo nėra. Mes paprasčiausiai teigiame, kad RKB moralinis ir politinis monopolis neturi pagrindo ir neturi tęstis“, - teigė vienas iš akcijos dalyvių.

Pirmą apostazės akciją surengę žmonės vardijo skirtingus šio sprendimo motyvus, tačiau visi pabrėžė, jog pernelyg dažnai vietoje to, kad užsiimtų sielovada, Katalikų Bažnyčios hierarchai reguliuoja visuomeninį ir politinį gyvenimą, nors pagal Konstituciją, Lietuvoje Bažnyčia atskirta nuo valstybės.

Pasiskelbė moraliniu autoritetu

Paskutinio gyventojų surašymo duomenimis, net 79 proc. Lietuvos gyventojų save laiko katalikais, tačiau iš jų tik 10 proc. reguliariai lankosi sekmadieninėse Mišiose. Apostazei pasiryžusio Justino teigimu, iš to išplaukia, kad Bažnyčia, manipuliuodama likusiųjų 69 proc. formalių katalikų vardu, kaip neva didžiausia tradicinė religinė bendrija, gali gauti neproporcingai didelę paramą iš valstybės biudžeto, pasiskelbti moraliniu autoritetu, neva atspindinčiu didžiosios visuomenės dalies vertybes ir pažiūras.

Akcijos dalyviai piktinosi, kad Bažnyčia kaip institucija spekuliuodama katalikiškos šalies pavadinimu gali daryti įtaką įstatymdavystės procesui, uzurpuoti religinį - dvasinį lavinimą pasaulietinėse mokyklose, turėti etatinių sielovadininkų valstybinėse ligoninėse, paternalistiškai bei nekompetentingai kištis į psichiatrijos, seksologijos ir medicinos sritis.

Pareiškimus adresavo vyskupui A. Poniškaičiui

Prie Vilniaus arkikatedros varpinės susirinkę žmonės Romos Katalikų Bažnyčios atsisakymo pareiškimus nunešė į Vilniaus arkivyskupijos kuriją.

„Tikiuosi gauti oficialų vyskupo Arūno Poniškaičio atsakymą, tačiau jei bus teigiama, jog esu atskirta nuo Bažnyčios, jo nepriimsiu – aš pati, savo valia nuo jos atsiskiriu, nes tik neseniai sužinojau, kad vaikystėje buvau pakrikštyta, nepriėmiau jokių sakramentų, ir nenoriu, kad politinę įtaką darantys Lietuvos Katalikų Bažnyčios vadovai naudotųsi mano vardu“, - DELFI sakė feministiniam judėjimui save priskirianti Ugnė.

Brandžiam tikėjimui reikia laisvės

Tikėjimas be laisvo žmogaus apsisprendimo neįmanomas, todėl kanonuose yra numatyta apostazė - formalaus ryšio su Bažnyčia atsisakymas“, - DELFI teigė kunigas Kęstutis Kėvalas, pridurdamas, jog viešai tikėjimo atsisakiusio žmogaus net nebegalėtų katalikiškai laidoti, nes negerbtų jo laisvės.

Vis dėlto paties krikšto neįmanoma atsisakyti, nes, kunigo žodžiais, tai ženklas visam gyvenimui.

„Atsisakydamas formalaus ryšio su Bažnyčia žmogus gali sakyti, kad netiki pagrindinėmis tikėjimo tiesomis. Toks žmogus atskiria save nuo tikėjimo, nelieka bendrystės su Bažnyčia“, - kalbėjo dvaisninkas. - Tačiau, jeigu jis kada nors suprastų klydęs, nereikėtų iš naujo krikštytis, tik atnaujinti krikšto pažadus“.

„Bažnyčia iki paskutinio momento tokį žmogų priimtų, jeigu jis pats išreikštų tokį norą“, - sakė kunigas.

Netiki Bažnyčios karikatūra


Komentuodamas apostazės akcijos dalyvių priekaištus, kad nuo valstybės atskirta Bažnyčia daro didelę įtaką visuomeniniam ir politiniam gyvenimui, K. Kėvalas atkreipė dėmesį, jog dvasininkai turi teisę siūlyti, tačiau valstybė pasilieka teisę siūlymus priimti arba atmesti.

„Jei Bažnyčia ir pasako savo nuomonę, tai daro demokratinėje aplinkoje – valstybė, priimdama konkrečius sprendimus, turi teisę į tai sureaguoti arba nesureaguoti. Tačiau jei nebūtų atskirties, Bažnyčios nuomonė būtų privaloma kaip įstatymas“, - komentavo kunigas, pridurdamas, kad dažniausiai žmonės patys susikuria sukarikatūrintą Bažnyčios paveikslą ir paskui į jį netiki.

„Be abejo, Bažnyčioje yra blogų dalykų, žmonės kartais teisybę sako, nes esame ne tik šventųjų, bet ir nusidėjėlių bendruomenė, tad kai kurių blogybių ir pati Bažnyčia mielai atsisakytų“, - pripažino kunigas K. Kėvalas.

Straipsnis paskelbtas iš : http://www.delfi.lt/news/daily/lithuania/article.php?id=34010495

LAST_UPDATED2
 
Komentarai (8)
filmas bomba
8 Trečiadienis, 16 Sausis 2013 20:55
filmas bomba į temą. Atsisėskite, jei stovite... Čia rimtai
http://tinyurl.com/c93luly
Svarbiausia suvokti kas esi
7 Šeštadienis, 28 Rugpjūtis 2010 09:49
Į ką nori tuo ir tikėk ar netikėk. Niekas tavęs neverčia nei tikėti nei netykėti. Vienintėlis dalykas, kad visada išliktum žmogumi su atjauta silpnesniam ir ligotam. Norint visą tą įgyvendinti, užtenka tyliai ir be per didelio atvirumo tai padaryti.
Valio
6 Sekmadienis, 22 Rugpjūtis 2010 21:52
Valio :) tikrai teisingas zingsnis.
arijkus
5 Penktadienis, 16 Liepa 2010 12:21
Pratęsimas. Sumaišius šių dviejų žmonių gyvenimus ir truputi pafantazavus ir atsirado nauja religija, skirta gojams (visiems ne žydams )suvaldyti ir stabdyti jų vystymąsi, naikinti juos visais įmanomais būdais ir būti pasaulio valdovais, kas dabar ir yra (Masonai valdo, bankus, informacines priemones, vyriausybes). Visa tai galite rasti Toroje knygoje, religijos, kuri skirta tik žydams (išrinktai tautai). Tai galit perskaityti ir jų pasisakymuose šių laikų semitų susirinkimų metu. Krikščionis ( gojai) visada liks dievo vergais ir paklusniai vykdys nurodymus, juos valdančių parazitų (pagal bibliją)
arijkus
4 Penktadienis, 16 Liepa 2010 12:20
tikras jo vardas buvo Radomir (arijus) toks pat kaip ir mes, tik su didesniais gabumais ir mus supančio pasaulio sandaros žiniomis. Tikslas jo buvo padėti pasiklydusioms žydų sieloms,(tai gali irgi rasti biblijoj) kurie propagavo parazitizmą,(gyventi kitų sąskaita). Jis visada buvo karys, o ne nuolankus( kaip vaizduojama biblijoj), kovojo su blogiu iki pat galo. Taip pat kaip ir jo žmona Magdalina, kuri dar dešimtį metų po jo mirties kovojo su blogiu ir švietė žmones (Prancūzija, magų slėnis, Monsigiuro pilis, dabar tik likęs kalnas), išugdė visą Katarų tautą, kurią vėliau sunaikino bažnyčia, degindama gyvus visus, vaikus, moteris, senelius, nes taip jų bijojo ir tos teisybės, kurią jie žinojo apie Radomyrą ir Magdaliną. Žydai gi, Radomirą(Jėzu) nukryžiavo, o jo gyvenimą iškraipė, sumaišė su kito žmogaus (buvo toks žydų pranašas Džošua, gyvenęs pieš maždaug 1500 metų, mieste Gaul( dabartinis Marselis).
nepalauze
3 Sekmadienis, 11 Liepa 2010 19:06
Nuo XVII a buvo uzdraustas Sarmatijos vardas ir visa kas su tuo zodziu sussije .Mums kataliku tikejimas buvo atnestas kalaviju ir to irodymu tiek , kad daugiau ir nereikia .Dabartine Lietuvos teritorija buvo musu proteviu religinis centras ir tai kele didziausia gresme Romos baznyciai , todel "sventi broliai " stengesi labai uoliai . Pagalvokite gerai ; ar Kristus to norejo ? Kur parasyta , kad jo mokymas turi buti brukamas per prievarta ? Pas mus liaudis sako ;" Kaip sauksi , taip atsisauks " Praejo simtmeciai , bet teisybe lenda i pavirsiu ir tikrai , bunda musu garbingu proteviu dvasia mumyse...
Kiestuolių skaičius Lietuvoje... neišmatuojamas?
2 Penktadienis, 09 Liepa 2010 10:20
Keistuoliai. Tai per surašymus nurodykite kokio tikėjimo ar ateistai besantys.
patiko
1 Trečiadienis, 07 Liepa 2010 23:03
Kas tikrai gerai isstudijaves Sv . Rasta neleis man sumeluoti , kad jame Kristus apie savo misija sako , kad jis atejo TIK pas zuvusias Izraelio avis !!! Ka tai reiskia , mano manymu protingam zmogui aiskinti nereikia ? Kodel uzdrausta Anrejaus Evangelija ? O gi todel , kad ten Andejus pasakoja , kad Kristus vel gi sako , kad apastalai jo tiesas turi nesti i pietus ir i rytus , ir i vakarus , bet neiti pas siaurines tautas , nes ten zmones gyvena teisingai. Ir daug , daug dar visokiu tiesu , kurios griauna baznycios grobikiska politika baltu tautu atzvilgiu ...Saunuooliai ! Sveikinu ! Keleta simtmeciu mums buvo meginama primesti tai , kas ne musu , bet stipri , oi stipri pasirode musu dvasia...
yvComment v.1.20.0