Tyrimai Šventaragio slėnyje

Katedros ir Valdovų rūmų teritorijos tyrinėtojams reikia prisiminti Lietuvos metraščiuose užrašytas legendas, kuriose kalbama apie kunigaikštį Šventaragį ir Šventaragio slėnį.XVI a. Lietuvos metraščiuose bei Motiejaus Stijkovskio „kronikoje“.. nurodoma,...

Baltų menas

„Galėčiau populiariai paistyti, kaip sunku ir sudėtinga atgauti atmintį, bet ne, pasakysiu tiesiai – savęs atpažinimas yra vienas didžiausių džiaugsmų, suteiktų žmonių giminei. Tai teikia švelnią artimos istorijos perspektyvoje raibuliuojančią ...

Kryžiaus žygis prieš Pilėnus

„Lietuvos rytas“ vėl demonstruoja ne kokią reputaciją, šiandien publikavęs straipsnį ir vaizdo įrašą, kuriuose skleidžiamos sufantazuotos istorijos apie Pilėnus ir juos gynusius didvyrius. Dienraščio žurnalistų Luko Pilecko ir Tomo Vaisetos ...

Rokantiškių piliavietė-spindesys ir praradimai

Rokantiškių piliavietės kiemo vakarinėje dalyje archeologai atidengė gotikinio ir renesansinio stiliaus mūrus, o rytiniame – nežinomo pastato ...

Žmogus ir žvaigždės

Žmogus. Saulė.Dangus.Žvaigždė.Lietus Žmogus…myli saule, bet nesuvokia kad ja negalima manipuliuoti. Žmogui…patinka dangus, bet jis jo nevertina, netausoja ir nesaugo. Žmogui…patinka žiūrėti i žvaigžde, bet jis nesupranta, kad negali pasilikti tik ...

Kalvystės paslaptys

Kalvystė - vienas senoviškiausių amatų, kurio esmė yra daiktų kalimas iš metalų. Senovėje kalvystė neretai apimdavo ir rūdos paiešką, metalo išlydymą. Dabar kalviai suvokiami, kaip žmonės, dirbantys su geležimi ir ...

Airėnų akmuo

Dūkštai , Vilniaus rajono sav. Airėnų akmenį Jūs galite rasti, važiuodami keliu Vilnius – Kernavė. Pravažiavę Dūkštas ir pakilę į aukštą kalną, pasukite į dešinėje kelio pusėje esančią automobilių stovėjimo ...

Mildos šventė.Mitas iš praeities-tikrovė šiandien

Lietuviai turėjo Mildą, meilės, laisvės ir piršlybų deivę. Jos vardas pirmąkart paminėtas 1315 m. kryžiuočių Tryro magistro dokumente, kuriame rašoma apie upę Mildą. Galbūt tai tas pats Varėnos rajone netoli ...

Piliakalnis Vilniaus centre

Vilniuje, kairiajame Neries krante, priešais Pedagoginį universitetą, baigta statyti Roberto Antinio skulptūra „Puskalnis“. Tai ore pakibusį pilkapį primenantis kūrinys, sujungiantis pakrantės peizažą ir žemės meno ...

News Image

Tyrimai Šventaragio slėnyje

Katedros ir Valdovų rūmų teritorijos tyrinėtojams reikia prisiminti Lietuvos metraščiuose užrašytas ...

News Image

Baltų menas

„Galėčiau populiariai paistyti, kaip sunku ir sudėtinga atgauti atmintį, bet ne, pasakysiu tiesiai –...

News Image

Kryžiaus žygis prieš Pilėnus

„Lietuvos rytas“ vėl demonstruoja ne kokią reputaciją, šiandien publikavęs straipsnį ir vaizdo įrašą...

News Image

Rokantiškių piliavietė-spindesys ir prar

Rokantiškių piliavietės kiemo vakarinėje dalyje archeologai atidengė gotikinio ir renesansinio stili...

News Image

Žmogus ir žvaigždės

Žmogus. Saulė.Dangus.Žvaigždė.Lietus Žmogus…myli saule, bet nesuvokia kad ja negalima manipuliuoti. ...

News Image

Kalvystės paslaptys

Kalvystė - vienas senoviškiausių amatų, kurio esmė yra daiktų kalimas iš metalų. Senovėje kalvystė n...

News Image

Airėnų akmuo

Dūkštai , Vilniaus rajono sav. Airėnų akmenį Jūs galite rasti, važiuodami keliu Vilnius – Kernavė. P...

News Image

Mildos šventė.Mitas iš praeities-tikrovė

Lietuviai turėjo Mildą, meilės, laisvės ir piršlybų deivę. Jos vardas pirmąkart paminėtas 1315 m. kr...

News Image

Piliakalnis Vilniaus centre

Vilniuje, kairiajame Neries krante, priešais Pedagoginį universitetą, baigta statyti Roberto Antinio...

Translate

VšĮ Baltų Atlantida

Norint rašyti straipsnį





Varnių regioninis parkas



Vieta Jūsų reklamai

Citatos-Citatos.com

Apklausa

Ar reikia daugiau pozityvių laidų televizijoje?
 

Dabar tinkle

Mes turime 184 svečius online

Statistika

Turinio peržiūrėjimai : 5864188

Jei norite paremti

Tebunie taip: Kad nemenkinčiau svetimo tikėjimo, nesityčiočiau iš savojo, kuris liepia sodinti medžius pakelėse, sodybose, alkuose, kryžkelėse ir prie savo namų. Kad mylėčiau ir gerbčiau savo tėvą, motiną, senus žmones, saugočiau nuo niekinimo jų kapus , kad jų atilsiui kapinėse sodinčiau ąžuolų, diemedžių… Kad be švento reikalo neiškirsčiau nei vieno medžio, nei vieno žydinčio žolyno nesumindyčiau, o per savo gyvenimą vis sodinčiau medžius… Medis išreiškia visuotinį sarišį.Žiemą jis apmiršta numesdamas lapus, bet jo gyvybė lieka, išlieka ir jo siela….
Nuoširdi parama mums labai reikalinga, kuriant reportažus ir dokumentiką apie unikalius mūsų krašto žmones ir istoriją.

Apie Jūsų paaukotas lėšas skelbiama skyriuje "Mūsų rėmėjai".
3 Lt SMS numeriu 1679 su tekstu Balt
5 Lt sms numeriu 1679 su tekstu Balt5

INIT



UAB Kvedarsta

Tradicinių šokių klubas

tel: 8 614 46076 - Jūsų turimą medžiagą video juostose (VHS,Mini VHS,DV) perrašome į skaitmeną, panaikiname nekokybiškas vietas, kooreguojame spalvas ir raišką. Teirautis tel: 8 614 46076
Smurtas ekrane PDF Spausdinti Email
Straipsniai - Kultūra
Šeštadienis, 27 Vasaris 2010 20:56

Kad smurtas ir prievarta neabejotinai iššaukia žiūrovo katarsį rodo kad ir Melo Gibsono filmas "Kristaus kančia" ("The Passion Of Christ"), dėl kurio prievartos scenų buvo tiek pat karstai ginčijamasi kaip ir dėl antisemitizmo. Stebėtojo reakcija į meno objektą yra sudedamoji ir būtina meno kurinio vertinimo ir jo kaip meno objekto identifikavimo dalis.

 

 

JavaScript is disabled!
To display this content, you need a JavaScript capable browser.

 

Tačiau ar tokia priemone iššaukti žiūrovų reakcijai kine yra etiška? Atsakymą supaprastina aplinkybe, jog Holivudo masina tai naudoja ne menines išraiškos tikslams, bet kaip priemonę pritraukti vartotoją. Kino industrija vadovaujasi gan blaivia ir pakankamai ekonomine prielaida: kol veikia silpnas dirgiklis, tol pakanka ir jo, kai jis nebeveikia - žiūrovui yra pateikiamas stipresnis emocine prasme užtaisas. Mūsų temos prasme tai reiškia lieti kuo daugiau kraujo ir, pageidautina, kuo tikroviškiau. Tad nenuostabu, kad smurtas darosi vis rafinuotesnis. Senuosiuose amerikietiškuose vesternuose pakakdavo susmukusio kūno ir kartais aukos riksmo. Tačiau dabar scena, kai nuo šautuvo vamzdžio nuvingiuoja dūmas ir perspektyvoje matosi gulintis be gyvybes ženklų kūnas jau nieko neįtikina.

Kai kurie kino kritikai dėl to kaltina žiūrovą - vaizduotes stoka jau nebeleidžia jam būti kino stebuklo tapsmo ekrane dalyviu, vaizduotes pagalba kuriančiu pilnakraujį paveikslą. Reikia pripažinti, kad iš dalies jis ir yra kaltas, leidęs meniniams estetines pajautos įgūdžiams atrofuotis. Tačiau ne mažiau prie to prisidėjo ir kino pramones "edukacija". Kam varginti žiūrovą intelektualinėmis užduotimis ir reikalauti iš jo įžvelgti kadruose kokią nors prasmę ar skatinti interpretuoti simbolius?

Kino meno tapimas popkulturos reiškiniu ir sukomercialėjimas lėmė, kad dabartinis į vartotoją orientuotas kinas laikosi maždaug tokios pozicijos žiūrovo atžvilgiu: kuo daugiau malonumo ir kuo mažiau pastangų. Yra džiaugiamasi kai pelnas kelis kartus viršija filmo pastatymo kaštus ir liūdima kai daug žadantis "hitas" į kurį investuota ne vienas milijonas patiria fiasko. Meninio kurinio supratimo dimensija yra eliminuojama ir kinas iš meno taip virsta komercine priemone pritraukti klientą, kur svarbiausia - kurti realybes iliuzija (priminsiu, kad menui šitas reikalavimas neegzistuoja, prisiminkime senuosius filmus, kad ir siurrealistini Luiso Banuelio "Andaluzijos suni" ("Un Chien Andalou"). Realybes iliuzija - perkamiausias produktas, tai rodo ir TV realybes šou reitingai. Kad tai vyksta iš tikrųjų, o ne yra išgalvota, labiau kausto žiūrovo dėmesį. Tačiau sis realybes iliuzijos kūrimas reikalauja tikroviškumo visame kame - tame tarpe ir prievartos scenose.

Kinas kaip komercijos objektas, kad būtų patrauklus žiūrovui turi būti perkamas. O tam reikia pataikauti tariamam žiūrovų skoniui. O pataikavimas žiūrovui žudo mena kine. Kad ir aktoriaus Leonardo di Caprio pavyzdys. Jis turėjo visus šansus tapti rimtu ir gerai vertinamu aktoriumi, tačiau pataikavimas gerbėjams ir atsižvelgimas į jų nuomonę padarė saldžiu ir infantiliu herojumi paauglėms (kas tuo abejoja, tepasižiūri viena iš jo ankstyvųjų vaidmenų 1993 m. Lasse Hallstrom filme "Kas graužia Gilbertą Greipą" ("What‘s Eating Gilbert Grape?") ir įvertina jo aktorini potencialą).

Tačiau ką duoda sis tikrovės imitavimas ir priemones emociniam užtaisui sustiprinti?

Visu pirma tai, kad per pastaruoju metu mirtis kino ekrane ir jos lydimas smurtas tapo kasdieniu reiškiniu. Skandinavijos sociologai paskaičiavo, kad dabar 50 kartu dažniau negu buvo praeito amžiaus viduryje TV ekrane žmones mato mirti. Taigi smurtas, prievarta, smurtinė mirtis - kasdieninis gyvenimo palydovas. Yra pagristai laikoma, kad kasdienine prievarta ekrane skatina žiūrovą priimti tai kaip kasdienini ir normalu reiškinį. Juo labiau, kad realybės imitacija kine suformuoja ir gatavai pateikia socialinio konflikto realiam gyvenime sprendimo budus. Bei verčia į pasauli žiūrėti kaip į gerųjų ir blogųjų kovos areną. Kaip kompiuteriniame žaidime, taip ir realiame gyvenime, gali būti arba bloguoju arba geruoju.



LAST_UPDATED2
 
Komentarai (1)
Smurtas ekrane
1 Antradienis, 02 kovas 2010 19:36
tu kankiniesi dėl neišjungto TV, kuris stovi šalia?

Nežinau, kas tave ir kur kviečia, bet tu nepasitenkini savo aplinka. Nepasitenkimas aplinka apeliuoja į tai, kad savaip įdealizuoji dievo kurtą vaizdą, kas tau, kaip krikščioniui, yra nuodėmė:)

Komentuoti

Jūsų vardas:
Pavadinimas:
Komentaras (čia galite naudoti HTML žymas):
  Kodas patikrinimui. Tik mažosios raidės be tarpų.
Kodas: